co wprowadzic jako pierwsze do diety 5 miesiecznego dziecka

______ Paweł Florczak ____ // pawel.florczak.info / www.strefa9.pl

Temat: dieta maluszka prawie 8 miesiecznego
dieta maluszka prawie 8 miesiecznego Witam! moj synek ma teraz 7 i pol miesiaca. karmilam go piersia przez pierwsze 5 miesiecy a pozniej przeszlismy na bebiko 2 a po miesiacu na ... mam dalej dawac zoltko czy odstawic? probowalam tez wprowadzac inne owoce - maliny - niestety wystapilo znowu cos na policzku. jakie owoce moge zaproponowac dziecku? i czy powinnam mu np.na sniadanie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,632,50334377,50334377,dieta_maluszka_prawie_8_miesiecznego.html



Temat: Z piersi na butelkę. Pytania, wątpliwości.
jeszcze nic do jego diety, czy powinnam zacząć już podawać mu zupki? Czy najpierw wprowadzać mleko modyfikowane, czy najpierw rozszerzać dietę o warzywa? 3. Który schemat żywienia wobec tego będzie go obowiązywał, dla dzieci karmionych piersią czy mlekiem modyfikowanym (bo te drugie w piątym miesiącu piją też soczki, a te pierwsze nie?)? Bardzo będę wdzięczna za wskazówki, pozdrawiam serdecznie.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,632,73053597,73053597,Z_piersi_na_butelke_Pytania_watpliwosci_.html


Temat: Malejace przyrosty, strajk glodowy
nia dzis raptem drugi raz po szesciotygodniowej przewie. Polecila rozszerzyc diete o warzywka, zeby pozniej nie bylo tak, ze synek nie bedzie chcial zadnych nowosci, ani mleka modyfikowanego. Zapytalam, czy bede musiala wprowadzac modyfikowane, skoro mam swoje wlasne. Uslyszalam, ze karmienie piersia ma sens przez pierwsze pol roku, a potem to juz tylko ma znaczenie psychiczne dla matki. Synek jest wczesniakiem, ledwo...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,570,80666513,80666513,Malejace_przyrosty_strajk_glodowy.html


Temat: karmienie mieszane a nowosci w diecie malucha
karmienie mieszane a nowosci w diecie malucha Witam jestem na forum poraz pierwszy i byc moze wczesniej juz taki watek sie gdzies przewinąl ale jakos nie moge nic znależc na ten temat:-) Mam 3 miesieczną coreczkę ktora je najpierw z piersi a potem dokarmiam ją mlekiem modyfikowanym ze wzgledu na zbyt maly przyrost wagi. Zastanawiam sie kiedy nalezy zaczac wprowadzac nowe produkty do diety córci. Ksiazkowo niby przy karmieniu piersią od 7 miesiaca a przy karmieniu butla od 5 -nigdzie jednak nie jest napisane od kiedy przy karmieniu mieszanym :- ) i od czego najlepiej zaczac wprowadzenie nowych produtów. dziekuje za wszelkie informacje na ten temat
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,570,63670882,63670882,karmienie_mieszane_a_nowosci_w_diecie_malucha.html


Temat: Dieta dla karmiącej matki:Help
dieta matki karmiącej to naprawdę indywidualna kwestia. niektóre mamy jedza tylko chleb z dzemem jablkowym a niektore zajadaja wszystko. ja mam 2,5 miesieczne dziecko. zanim wyszlam ze szpitala to niezle sie nasluchalam czego nie moge jesc, i na poczatku, przez pierwsze dni jadlam gotowane udka , surowke z marchewki i ziemniaczki na obiad, chleb i drobiowa wedlinke. po tygodniu juz nie moglam patrzec wciaz na to samo i zaczelam sama wprowadzac rozne produkty wpierw w malych ilosciach i obserwowalam malego. zaczelam "normalnie" jesc, tzn. nabial, miesa, warzywa, eliminowalam cytrusy , kapuste, cebule, kakao...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,570,16202772,16202772,Dieta_dla_karmiacej_matki_Help.html


Temat: Pani Moniko, zielona kupa po szczepieniu?
Pani Moniko, zielona kupa po szczepieniu? Witam, bardzo proszę o radę. Moja 3 miesięczna córeczka,która jest karmiona tylko piersią, od urodzenia robiła wręcz książkowe kupki. Zadnego śluzu, żółte, takie jak trzeba. Wczoraj została zaszczepiona drugą dawką infanrixu i pierwszą prevenaru(pneumokoki), kupki sąśluzowate i zielone. Czy może to być reakcja poszczepienna? Nie wprowadziłam do swojej diety niczego nowego, a dziecko jest zdrowe. Bardzo...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,570,73549453,73549453,Pani_Moniko_zielona_kupa_po_szczepieniu_.html


Temat: odciągnięte mleko jak podawać??
pokarm do diety maluszka oprócz mleczka np jakaś zupka to wiadomo ile podać takiej zupki? Czy zupka z marchewki i ziemniaczka mozna podać jako nowośc czy lepiej najpierw wprowadzic marchewke a potem ziemniak i dopiero póżniej warzywka łączyc ze soba i dodować inne warzywko w miare upływu czasu? To moje pierwsze dziecko i stąd moje dziwne pytania pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,570,68469873,68469873,odciagniete_mleko_jak_podawac_.html


Temat: rozszerzanie diety
rozszerzanie diety karmie piersia moje prawie 6 miesieczne dziecko i zaczelam wprowadzac juz nowe pokarmy tzn zupke na bazie marchwi i ziemiaka i jablko. Poszlam do sklepu by zobaczyc jakie sloiczki ... przez pare lat . moje pierwsze dziecko dostalo banana w 10 miesiacu zycia takie wtedy byly zalecenia morele w 9 itp Nie wiem co o tym sadzic...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,570,59303518,59303518,rozszerzanie_diety.html


Temat: mity, mity, mity
Witaj Izo, Niestety mitów jest sporo nt. karmienia piersią, które mącą w głowach karmiącym mamom. Jestem mamą 25-miesięcznego Kubusia i bardzo się cieszę że istnieje to forum gdyż wiem że są jeszcze mamy, dla których tak długie karmienie piersią nie jest niczym dziwnym. Kubusia karmię po dziś dzień, przez pierwsze 6-miesięcy wyłącznie piersią. Kuba urodził się drobny (i taki jest nadal) więc oczywiście powiedziano mi że mam chude mleko i muszę go przepajać. I dodatkowo pić bawarkę. Usłyszałam też od pediatry, że między 2 a 3 miesiącem po urodzeniu dzieciątka następuje zanik mleka w piersiach na około 2-3 dni. Przeraziło mnie to, bo co wtedy z dzieckiem. I jeszcze nakrzyczała na mnie że mam złą dietę i powinnam jeść wszystko. Bardzo szybko zmieniłam pediatrę. A jak dopiero w 7-miesiącu bardzo powoli zaczęłam wprowadzać zupki itd. to spotkałam się z komentarzami typu że głoduję dziecko, że na pewno będzie miało anemię i źle się rozwijało. A teraz to słyszę od lekarzy, znajomych że moje mleko nie ma już żadnej wartości i robię krzywdę dziecku (zwłaszcza emocjonalną) karmiąc go tak długo. No cóż, kiedyś próbowałam dyskutować, teraz staram...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,21000,28730518,28730518,mity_mity_mity.html


Temat: Co robić?
bedziesz wiedziała? Chyba, ze masz teraz taką dietę, że już na 100% jej nie wysypie od Ciebie. Moim zdaniem mleko mod. to nie jest najgorsza rzecz na świecie. I musisz mieć świadomość, że jesli nie będziesz karmic piersią przynjmniej do końca pierwszego roku to i tak jakąś mieszankę będziesz musiała wprowadzić. Nie dasz przecież kaszki mlecznej czy jogurciku jak inni. Moja 3 ... odmawia piersi to to może niestety trochę tak podziałać. Ale może 4 miesięczne może pić z kubeczka z ustnikiem (ja mojemu podałam parę razy wodę ze zwykłego kubka i umiał się napić!) A i Nutramigen nie jest obrzydliwy dla dziecka, które nie zna innych smaków. Jest po prostu nowy> Reasumując - może mleko nie jest rozwiązaniem Twoich problemów, ale niestety pokarmy stałe też mogą nim nie być, a trzeba je wprowadzać z dużą ostrożnością i nie liczyć na to, że od razu będą stanowiły pełny posiłek. Pozdrawiam Aga
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,43618,72743163,72743163,Co_robic_.html


Temat: do kobietek będących na diecie alergicznej
Modeko, ale próbowalaś sobie wprowadzać inne rzeczy wcześniej i go uczulały? Bo muszę przyznać, że jak na 6 miesięczne dziecko to Twoja dieta jest naprawdę bardzo skromna. Ja byłam niezwykle restrykcyjna przy starszej córce ale jak miała 6 miesięcy to już jadłam przynajmniej kilkanaśie rzeczy. O swojej obecnej diecie pisać nie będę bo jem naprawdę bardzo dużo rzeczy (w porównaniu do tego jak było przy pierwszym dziecku) - generalnie nie jem nic co ma coś wspólnego z mlekiem, jajakami, kurczakiem, pomidorami i innymi drobnopestkowymi, grzybami, rybami, kakao. Małemu próbowałam wprowadzać marchewkę i jabłko ... czasie w domu panował rotawirus a do tego małemu idą zęby. A co do Twojwj diety to piszesz że jesz wędlinę z indyka - jeśli to jest wędlina sklepowa i mały...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,43618,75117625,75117625,do_kobietek_bedacych_na_diecie_alergicznej.html


Temat: do mam...czy pamiętacie...
nesla napisała: Najwazniejsze jest pierwsze pol roku, potem mleko matki mozna > redukowac na rzecz stalych pokarmow, jedno dziecko zaczai szybciej, > inne pozniej, ale od 6-go miesiaca zycia POWINNO sie wprowadzac inne > pokarmy poza mlekiem matki. Przynajmniej tam nie instruowano i tak > czytalam w madrych ksiazkach o odzywianiu. Owszem, powinno sie wprowasdzac nowe smaki i struktury, bo u 6- miesiecznych dzieci pojawia sie odruch zucia, jednak mleko nadal pozostaje podstawa diety do konca pierwszego roku. Czy pierwsze pol roku jest najwazniejsze? Tak mowia:-) Malo kto jednak wie, ze stezenie przeciwcial w mleku matki rok po porodzie jest takie samo jak kilka dni po porodzie:-) Przez caly okres karmienia , niezaleznie, czy dziecko jest karmione 8 czy 1 raz dziennie w ciagu doby dostaje ta sama liczbe przeciwcial. Kontynuowanie karmienia po pierwszym polroczu jest rownie wazne jak wczesniej, bo wlasnie wtedy wyczerpuja sie zapasy z ciazy. No, ale to ciekawostka. Nie zmuszam nikogo,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24320,82333972,82333972,do_mam_czy_pamietacie_.html


Temat: Drobniutkie krosteczki - czy to skaza bilkowa czy cos innego??????
Drobniutkie krosteczki - czy to skaza bilkowa czy cos innego?????? Moja prawie 6 miesieczna corereczka ma na buzi bardzo drobne krosteczki, sa naprawde malutkie i koloru skory. W dotyku buzia jest jakby szorstka. Dodam ze mala w pierwszych dwoch miesiacach mila straszliwe kolki i bardzo duzo ulewala (do tej pory ulewa, ale juz troche mniej) rowniez robila wodniste zielone kupy. Pod koniec pierwszego miesiaca odstawilam wszystkie produkty zawierajace bilko mleka krowiego (karmie piersia) zaczelam pic mleko sojowe. W 3 i 4 miesiacu bardzo slabo przybrala na wadze po 400g. Te krosty tak co jakis czas pojawiaja sie i znikaja, lecz teraz nasilily sie wydaje mi sie ze pojawily sie na brzuszku i raczkach. Za zgoda pani pediatry zaczelam wprowadzac do diety nabial, ostatnio zjadlam danio i kilka plasrekow zoltego sera. Zdaniem pani pediatry coreczka nie ma skazy bialkowej. Wiec co to moze byc? Czekam na opinnie doswiadczonych mam, maoze wasze dziecko mialo podobne objawy? Moze to...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,578,5295890,5295890,Drobniutkie_krosteczki_czy_to_skaza_bilkowa_czy_.html


Temat: komputerowe testy alergiczne
komputerowe testy alergiczne Witam, Mam 7 miesięczną Ninkę, która jest uczulona praktycznie na wszystko, do końca 6 miesiąca była tylko na piersi (rygorystyczna dieta eliminacyjna), teraz zaczynamy wprowadzać pierwsze posiłki, mała cały czas jest wysypana, przeczytałam gdzieś ostatnio, że tak małemu dziecku można zrobić testy komputerowe, co o tym sądzicie? Czy może któraś z Was je robiła? Czy są wiarygodne? Proszę o...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,578,17009891,17009891,komputerowe_testy_alergiczne.html


Temat: jesli uczula, to kiedy wysypka???
jesli uczula, to kiedy wysypka??? Witajcie. Poniewaz udalo mi sie wyleczyc skore na buzi mojej 3 miesiecznej coreczki (karmionej wylacznie piersia) postanowilam rozszerzac swoja diete. Moze to szalone, ale na pierwszy ... sniadanie - minela wiec ponad jedna doba. Do tej pory dziecko ma normalne, zolte kupy oraz ZADNYCH objawow na skorze - wysypki, plamek - nic! Czy jeszcze moze sie cos pojawic?? Ile dni, dób po wprowadzeniu pokarmu moze jeszcze ja ewentualnie 'wysypac' ?? Bo chcialabym juz jutro wprowadzic cos kolejnego. Mina wowczas dwie doby. Wystarczy?? Bo jesli ma uczulenie, to ZAWSZE pojawi...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,578,25333213,25333213,jesli_uczula_to_kiedy_wysypka_.html


Temat: alergia na pszenicę i ziemniaka - doradźcie proszę
Gdy skończył pół roku po raz pierwszy pojawiło się podejrzenie astmy (po obturacyjnym zapaleniu oskrzeli). W 1 roku za zgodą lekarza zaczęłam wprowadzać mu produkty mleczne i reagował dobrze wg mnie ... Ige specyficznego- tylko oprzeć się na tych wynikach testów ALCAT i wprowadzić odpowiednią dietę i przetestować te podejrzane produkty. Pozdrawiam Monika Takze
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,578,28178980,28178980,alergia_na_pszenice_i_ziemniaka_doradzcie_prosze.html


Temat: jak pozbyc sie plesniawek
Jesli dziecko ma nawracajace plesniawki moze to oznaczac ze ma nadkazony grzybami caly uklad pokarmowy i tepienie drozdzakow tylko tych widocznych w jamie ustnej moze nie miec sensu - bo wroca. Jest to szczegoonie wazne gdy dziecko cierpi na problemy trawienne, ma wzdecia, biegunki, objawy na skorze - "alergiczne" - oznacza to wtedy ze nadkazenie jest calkiem powazne. U maluszka 2 miesiecznego nie da sie wprowadzic diety - tak naprawde pozostaje jedynie wprowadzenie probiotykow do diety, sa takie przeznaczone dla dzieci juz od pierwszego dnia zycia - np. Dicoflor30. I zazwyczaj to w...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,59187785,59187785,jak_pozbyc_sie_plesniawek.html


Temat: E-coli - pomocy!
E-coli - pomocy! Prosze o porady mamy ktorych dzieci miały E coli w posiewie kału. Czytałam na tym forum wczesniejszy post na ten temat i wiem, że coli w kale to rzecz normalna jednakże u mojego 11 miesiecznego dziecka powoduje - prawdopodobnie ta bakteria problemy jelitowe. Od dwóch tygodni walczymy z brzydkimi kupami. Nie jest to biegunka, kup jest 3-5 na dobę ale są śluzowate i brzydko pachnące. Przez pierwszy tydzień była dieta ścisła + smecta, gastrolit, nifuroksazyd. W poprzedni czwartek zrobiłam posiew kału. W sobote pojawiła sie krew w kupce. W niedzielę wyszło w posiewie E coli i nasza lekarka dała bactrim. Dziś mija 5 dzień stosowania bactrimu i bez zmian. Dodam że do diety wprowadziłam mięso indyka, gotowane oddzielnie. Lekarka twierdzi że...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,21255119,21255119,E_coli_pomocy_.html


Temat: dieta zalecana przez dr Rowińską
dieta zalecana przez dr Rowińską jestem mamą 7 miesięcznego szkraba, u którego we krwi jest za dużo wapnia i fosforu. Jestem już po pierwszej wizycie u dr Rowińskiej, która przepisała mi i dziecku dietę. Z moją dieta jest wszystko w porządku ale zaczęłam się martwić o mojego synka. W ciągu dwóch tygodni musiałam wprowadzić mu do jadłospisu 3 posiłki bezmleczne: dwie zupki ... takim żywieniem nie zaszkodzę mu w inny sposób? Czy są inne mamy, które stosowały taką samą dietę? Czy waszym maluszkom nic po niej nie było? Czy dobrze się rozwijały?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,72951394,72951394,dieta_zalecana_przez_dr_Rowinska.html


Temat: Ranking kretynizmow zw. z dziecmi poza krajem
Hymmm, chyba dziwna jestem ale zaden z Twoich opisow nie wyglada mi na kretynizm tubylczych mam. Mam 3 dzieci. I tylko w pierwszych dwoch miesiacach wprowadzania nowych pokarmow niemowlakowi gotowalam dla niego osobno. Pozniej zaczynalo jesc to co my. Dzieci zyja i maja sie dobrze. Mleko krowie tez podawalam gdzies od 11-12- stego miesiaca zycia. Co do AZS to tez mam osobiste doswiadczenia. Moj sredni, karmiony piersia przez matke co zarla wszystko gdzies w 4-rtym miesiacu zycia (a to byl koniec kwietnia) dostal paskudnej wysypki. Lekarz stwierdzil, ze to nie od diety i ze samo przejdzie. Po 2 miesiacach przeszlo. I jak sie pozniej okazalo dziecko ma alergie na pylki i co roku wiosna mamy ten sam problem. Jakbym byla w Polsce to dostalbym instrukcje wprowadzenia diety matki karmiacej, wysypka by zniknela po dwoch miesiacach i ja bylabym swiecie przekonana, ze moje dziecko jest alergikiem pokarmowym. :o) Ja swoje dzieci tez po opiekunkach (ktore maja wlasne lub jeszcze inne pod opieka), upycham od najmlodszych lat, bo twierdze, ze to tylko im na zdrowie wychodzi. Moja 16-sto miesieczna corka az piszczy z radosci jak przekraczamy prog opiekunki,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,591,54000829,54000829,Ranking_kretynizmow_zw_z_dziecmi_poza_krajem.html


Temat: drogie e-mamy
Aga, od niedawna jestem mamą 3,5 miesięcznej Uli i od 2 tygodni miałam podobne rozterki - czy mogę już zacząć podawać mojej córci kleik i gotowane jabłuszko, czy jest jeszcze na to za wcześnie? Przed tygodniem musiałam wrócić do pracy, więc już 3 tygodnie temu wprowadziłam do diety córki mleko modyfikowane. Na początku miała zaparcia i to tak duże, że raz podałam jej 1/2 czopka glicerynowego dla dzieci. Następnie wprowadziłam między butelkami herbatkę na trawienie (z rumiankiem, anyżem i koperkiem) i zaparcia minęły. Dziecko na dłużej się najada i wszystko byłoby dobrze, gdyby ... pomaga, zajmuje się, ale wiadomo jak to matka. Ula nie chce jeść (ssać butelki) - bolą ją dziąsełka, dlatego 2 dni temu wprowadziłam raz dziennie kleik na mleku modyfikowanym. Dziecko jest na dłużej syte, nawet jak nie zje dużo, cały czas podaję herbatkę na trawienie, więc zaparć też nie ma. Jestem też spokojniejsza, że dziecko nie jest głodne. Za tydzień / dwa zamierzam wprowadzić do kleiku gotowane jabłuszko, a w połowie 4 miesiąca zupkę jarzynową i soczek jabłkowy. Mama mówiła mi, że wcześniej jak dziecko skończyło tylko 3 miesiące podawało się gotowane jabłko, w połowie/na koniec 3 miesiąca zupkę jarzynową. Teraz zalecenia odnośnie żywienia niemowląt są inne - do końca 4. miesiąca - mleko, pod koniec 5. miesiąca wprowadzamy pierwsze bezmleczne posiłki. Myślę, że jest to trochę sprawa indywidualna, jeżeli dziecko nie najada się pokarmem matki/ mlekiem modyfikowanym (co 1-1,5 godziny domaga się karmienia) oraz nie ma innych przeciwskazań - np.alergia, wówczas można po 3. miesiącu wprowadzić kleik, a następnie kolejne potrawy z odstępem ok. 2 tygodni. Napisz co zrobiłaś i jak zareagował Twój synek. Pozdrawiam Jola M. Poprzedni mail został wysłany przez niezamierzone kliknięcie na...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,632,33615099,33615099,drogie_e_mamy.html




 

Powered by WordPress dla [______ Paweł Florczak ____ // pawel.florczak.info / www.strefa9.pl]. Design by Free WordPress Themes.